måndag 17 augusti 2009

Kan jag äta allt?

Jag funderar på om jag ska ha en "ät vad du vill"- dag idag. Det skulle vara så skönt att kunna välja PRECIS det jag är sugen på, även om det valet bara skulle innebära godis och kakor.

Samtidigt vet jag hur jobbigt det kommer att kännas ikväll och imorgon när jag får ångest och skuldkänslor för svullandet. Det kan ju sätta igång en ond cirkel av kompensation för gårdagen, vilket inte är så kul.

Så det bästa är antagligen att inte ha en "ät vad du vill"-dag... Även om det just nu känns som en underbar idé.

1 kommentar:

  1. Det tycker jag verkligen du ska göra! Det kan få många på rätt spår igen, och få världen runt om att förstå vilket stort problem de är!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar! Eftersom jag är anonym så finns det ingen e-mail för eventuell kontakt med mig. Men jag svarar på alla frågor som lämnas i kommentarsfälten :)